Julaftonskväll

Min första julafton själv börjar lida mot sitt slut, jag kan inte säga annat än att jag har haft en underbar dag. Jag verkligen älskar boken om gatukatten Bob och James, har bara några sidor kvar och boken har förgyllt min dag. Kan erkänna att det inte känts som julafton och jag har inte haft någon julkänsla alls i år men det kan nog till stor del bero på avsaknaden av snön? Eller något i den stilen?
 
Det har ätits godis (lite olika sorter som jag tycker om och alltid åt vid jul när jag var liten), morotskaka, avokado med skagenröra, ägghalvor, potatis, stekt vegetarisk korv, gräddfil med gräslök och druckits julmust. Har knappt kollat på tv eftersom jag har legat och läst och gjort lite annat istället. Såg att min lilla orkidé plötsligt slagit ut, förstår inte hur det gått till eftersom jag aldrig riktigt lyckts få en orkidé blomma här och verkligen inte på årets mörkaste dagar!
 
I morse öppnade jag en julklapp som jag fått av min mamma när hon var här i början av december, det var kul att ha något att öppna på morgonen och som jag inte visste vad det var. På torsdag väntar mellandagsrean, hoppas på att de har rea på sånt jag behöver, annars får man lite mindre glatt köpa det ändå.
 
Har kollat på Tomten är far till alla barnen och börjar nu bli trött, i morgon hoppas jag på att få sova ut ordentligt.
 
God natt allihopa och jag hoppas ni haft en fantastisk jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0