Nyårsmat

Hade tänkt äta pizza idag, cyklade förbi pizzerian men den var stängd. Fan tänkte jag, då får jag väl köpa en fryst pizza istället. Men efter bara några sekunder så ifrågasatte jag mig själv, varför ska jag äta en fryspizza en dag som denna när jag kan laga ordentlig och riktigt god mat? Det fick bli vegetarisk lasagne med quorn, kvibillesås och timjan i lager med färska lasagneplattor, vilket är en favorit och receptet har jag hittat på själv. Till lasagnen åt jag baguette med Boursin vitlök och örter. Tänkte göra sallad till men kände att det inte behövdes. Senare ska jag äta morotskaka och ikväll har jag chips med dipp, till det har jag cider och cola.
 
Ska nog snart lägga mig en stund och fortsätta läsa Zlatans bok, på läsplattan står det hur många procent man har kvar av boken, eller snarare hur många procent man läst (jag har läst ca 73% av boken nu) och det står även hur många minuter varje kapitel beräknas ta, smidigt tycker jag!
 
På fredag klockan 9 har jag en tid bokad hos veterinären med min äldsta katt som haft problem med ögonen till och från och inte riktigt ätit som hon brukar. M ska skjutsa mig och jag håller verkligen tummarna för att allt ska gå bra. På torsdag måste jag åka och köpa en kattbur då jag inte har någon, kollade i stan för någon dag sedan men de hade ingen bra å jag får åka till ett köpcentrum lite längre bort och kolla.
 
 
Min lasagne
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0