Om 1 år kommer jag:

Den 4 november 2012 skrev en lista på hur jag tror mitt liv kommer se ut 2013, såhär såg den ut;
  • Jobba på ett annat jobb än jag gör idag
  • Börjat på någon utbildning
  • Bo kvar här i lägenheten
  • Fortfarande träffa psykologen och gjort många stora förändringar med mig själv, lärt mig våga visa käslor och våga gråta, vara mer harmonisk och lugn och bearbetat minnen som jag inte velat kännas vid.
  • Fullt ut våga vara den jag är och inte gömma mig bakom en mask
  • Vara mer trygg i min livssituation
  • Ha fler vänner och även vågat berätta för fler jag litar på om min situation
  • Förhoppningsvis träffat en kille/ha någon relation
Mina planer ändrades i och med att jag fick fast anställning, och utbildningen kommer dröja, men något som jag är så glad ock tacksam över är att jag klarade prövningen i biologi och nu är helt klar med gymnasiebetygen. Det är ett stort steg i rätt riktning. Jag tycker verkligen att det skett en hel del förändringar inom mig, för första gången i mitt liv vågar jag visa känslor och gråta, jag tycker till och med att det är något vackert... vem hade kunnat tro att de orden skulle komma från mig? Jag vågar vara mig själv mer och mer och jag är mycket tryggare i min livssituation. Det får mig att tänka på att det är 2 dagar kvar på kanske det sista av min kvarskrivning, nu börjar eventuellt ett nytt kapitel i mitt liv... det ä läskigt att tänka på det, men blir jag inte beviljad skyddad identitet så ska jag försöka hantera det på bästa sätt. Se fördelar istället för nackdelar, lösningar istället för hinder. Jag är inte lika misstänksam längre vilket gör att jag fått bättre relation till många på jobbet och fler vet om min situation, jag har inte träffat någon än men känner heller inte att det är bråttom, visst ibland önskar man att man hade någon att dela livet med men jag hade det ändå bra och klarar livets svårigheter ändå :) I år sprang jag för första gången i mitt liv 1 mil vilket jag aldrig trodde skulle vara möjligt, jag som brukade avsky att springa men vad som helst kan hända...
 
Så, hur kommer mitt liv se ut om 1 år, i december 2014? Jag kommer:
  • Jobba kvar på samma ställe och utvecklats
  • Bo kvar här i lägenheten
  • Oftare åka till staden jag kommer ifrån och känna glädje av att åka dit och vara där
  • Jobbat med rädslan för närhet och kommit närmare de som betyder mycket för mig
  • Knytit nya vänskaper utanför jobbet
  • Ha bättre självkänsla och lärt mig säga nej i alla situationer, även de som gör mig obehagligt obekväm
  • Vara mer nöjd med mig själv
  • Lagt mer tid på sådant jag brinner för, som t.ex. djur som haft det svårt i livet
  • Kunna leva ett nästan helt fritt liv i staden jag bor i nu och inte behöva vara rädd för mitt ex förutom i de situationer de behövs (dock väldigt få)
  • Sparat minst 45.000 kronor till
Det är det jag kommer på nu, blir intressant och se vad som hänt sen när jag sitter här och skriver om 1 år...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0