Önskar att du kunde stanna hos mig för evigt

Jag hade en jätte jobbig natt och skulle upp klockan 06.15 för att jobba idag, somnade nog vid 1 eller 2 och hade mardrömmar när jag väl somnade. Min katt ont i ögonen igår, det rann och jag torkade hela tiden med ljummet vatten på en bomullstuss... man såg att hon tyckte det var jobbigt. Hon har haft så till och från ett tag nu och jag har använt en ögonsalva men det kommer hela tiden tillbaka så nästa vecka ska jag till veterinären med henne för att ta reda på varför hon får såhär. Tänkte även passa på att göra en hälsokontroll på henne när jag ändå är där så jag vet att alla värden ser bra ut osv. När min katt mår dåligt kommer tankarna kring döden och jag påminns om att hon inte kommer finnas här för alltid... en dag kommer jag alltså behöva gå igenom ett farväl. Hur ska jag klara det? Jag får panik av tanken... hur ska jag kunna leva utan min bästa vän? Hur ska jag någonsin kunna känna mig hel när halva mitt hjärta saknas? Jag grät länge igår och varje gång jag kollade på min älskade katt grät jag ännu mer. Mina katter betyder allt för mig och om jag förlorar dom, vad har jag då? Jag vet att jag måste prata med Anders om det här men det är svårt för det gör så ont, tårarna kommer aldrig sluta rinna ner för kinden...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0