Önskning mig av mig själv: läsplatta

Det har varit lite väl mycket matlagning och bakning dom här två dagarna, men det är kul och man utvecklas. Känner att jag redan börjar tappa målbildstänket och allt jag var så peppad på att göra och förändra, det är så lätt hänt alltså. Men det är ju så att man i början hela tiden aktivt måste leda tankarna åt det håll man vill för att det sedan ska gå mer av sig själv, jag har inte riktigt lagt någon uppmärksamhet på det nu i helgen så innan jag går och lägger mig ska jag läsa i några böcker och skriva ner viktiga saker i ett block jag lagt vid sängen. Jag har läst i en bok jag håller på med nu att man ska ha ett block speciellt i sovrummet, för när man lägger sig ner och varvar ner kommer oftast de bästa idéerna eller tankarna som man sedan aldrig kommer ihåg dagen efter eller inte alls minns lika klart som man gjorde innan man somnade och skriver man ner dom kort och tydligt så kan det komma mycket bra ur det. Och det är ju det där man vill åt!
 
Jag skulle gärna vilja köpa en läsplatta, tänkte kolla om det finns några under mellandagsrean så jag kan läsa e-böcker ordentligt, att läsa i datorn är otympligt och mobilden är för liten och man blir trött i ögonen. Jag älskar att läsa, men har igen plats hemma för att kunna köpa fler böcker och att låna på bibliotek tycker jag är stressande i fall man glömmer att lämna tillbaka osv. Därför är e-böcker ett perfekt alternativ. På jobbet har vi några som är proffs på elektronik så jag ska fråga dom om råd.
 
Okej nu är det 6 arbetsdagar kvar till julafton och en hel del ledighet (och därmed massa vila, läsning och annat kul), faaaan det känns som en evighet - hade jag tänkt förut. Nu sitter jag och försöker klura ut vad jag kan göra för att fylla både dagar och kvällar med sådant jag tycker är kul. Helt pötsligt känns 6 dagar inte som så lång tid...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0