Hjälpa de som behöver hjälp

Blev så lycklig när jag läste kommentaren i ett tidigare inlägga om att det finns en ideell förening som heter VOOV (Veterinär omtanke om våldsutsatta) som tar hand om djur till våldsutsatta som vill lämna den våldsutövande partnern. Jag vet att det är ett problem att många inte vågar lämna sin partner p.g.a. att de är oroliga för vad som kommer hända deras djur, man får inte ta med sig djur till kvinnojourer och många män använder djuren för att komma åt kvinnan. Alltså är VOOV något av det bästa jag hört om på länge! Jag ska ta kontakt med dom och se vad jag kan hjälpa till med, äntligen har jag någonstans att börja med mina drömmar om att få hjälpa till med något som är viktigt för mig. Jag vill inte bara stå på sidan och se på, jag vill göra skillnad.
 
Läs mer om VOOV här;
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0