Sjuk men ändå inte sjuk

De senaste tre dagarna har jag känt mig sjuk på jobbet men inget bryter liksom ut. Var så dålig vid lunch idag att mina händer skakade så jag frågade en kollega efter ipren, och när jag äter ipren är det illa eftersom jag helst undviker värktabletter. Kände mig också illamående fram till eftermiddagsfikat, på bussen på väg till psykologen var det värst, trodde jag skulle kräkas och fick kämpa emot och försöka tänka på annat. Vi var underbemannade på jobbet idag så jag kände inte riktigt att jag kunde gå hem även fast jag egentligen hade behövt vila, känner fortfarande att jag inte känner mig riktigt bra.
 
Hos psykologen idag var det toppen, han är så jäkla bra! Fick mycket med mig därifrån jag ska tänka på och jobba med. När jag berättade för honom att jag klarade biologiprovet och därmed är klar med gymnasiet blev han jätte glad för mig skull och jag såg att han nästan fick tårar i ögonen och han sa "jag blir rörd när jag hör sånt, det är helt fantastiskt när personer som kämpar som du gjort lyckas" och jag kände att han verkligen menade det, på riktigt. Det var inget han bara sa. När någon säger något sånt till mig tänker jag "ja, jag är ju fan grym!", jag känner mig ofta dålig och misslyckad för att jag inte har det ena och det andra, men tänk bara det att jag lyckats ta mig från en man som hjärntvättat mig, pluggade under tiden han gjorde allt för att jag skulle må dåligt och fick trots det bra betyg, och nu med allt som hänt de senaste 3 åren sen jag lämnade honom så har jag ändå lyckats avsluta mina gymnasiestudier tillslut. Jag måste påminna mig själv om allt jag lyckats med och trots att man inte kan mäta det i pengar, ägodelar eller karriär så är det en stor bedrift. Varför är man så dum mot sig själv och säger att man inte duger? Att man inte är bra nog? Är det kanske typiskt svensk, att man inte får tycka att man själv är bra?
 
I helgen kommer M hit, har saknat att prata med henne. Tänkte försöka baka marängtårta till henne och vi ska ha en riktigt mysig dag/kväll här! Hon förtjänar att bli lite ompysslad och uppskattad och jag har varit riktigt dålig på att visa att hon betyder mycket för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0