Spontant besök av M

Jag har haft en jätte trevlig eftermiddag med M, hon ringde vid 14.30 och frågade om jag var hemma och om hon kunde komma förbi. För första gången fick jag inte panik över att jag inte skulle hinna städa hela lägenheten + sminka mig innan hon skulle komma hit vid 15.00, så jag fixade bara "det värsta" och sedan tänkte jag att det får se ut som det gör, det är mänskligt att inte ha det perfekt (som jag annars brukar vilja ha det när någon kommer hit). Jag måste träna på att bli mer avslappnad för jag vill verkligen att folk ska kunna ringa och bara komma över utan att jag börjar hyperventilera och springer runt som en galning för att hinna städa så allt blir skinande rent. Nu hade jag det ganska städat och rent redan när hon ringde så det var en bra början på att vänja sig av med dåliga tankar och prestationsångest, det blev liksom inte så drastiskt utan en mjukstart.
 
Har precis dragit i mig en pizza och med M åt jag morotskakan jag gjort så idag blev det inte en sån nyttig dag som jag tänkt mig, men det är inte hela världen känner jag, jag kommer igen i morgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0