Underbar morgon

Blev väckt av min ena katt vid 9, gick då upp och gav dom mat och la mig seda i sängen igen med e-boken "konsten att få mentala superkrafter", den blir verkligen bättre och bättre ju längre in i boken man kommer. Kapitlet jag är på nu älskar jag! Det handlar om mål, självbild och självkänsla, hur man utvecklar karaktärsdrag osv. Ska skriva ner allt allt jag vill utveckla/påminna mig om i min nya anteckningsbok senar, där i har jag redan skrivit ner några mål, lite pepp och funderingar kring hur jag ska uppnå det jag vill. 
 
Ni som inte läser böcker borde verkligen börja, det är viktigt att läsa sånt som intresserar en och har ni bara läst dåliga böcker och känner att läsning inte är något för er så har ni bara inte hittat rätt. Jag har läst böcker sedan jag kunde läsa, bl.a. böckerna "Godnatt har jag sagt", "Tant Grön, Tant Brun och Tant Gredelin", "Alfons"-böckerna och "Alla vi barn i bullerbyn" älskade jag! Bert, Sune och tvillingböckerna har varit andra favoriter. När jag blev lite äldre så började jag läsa svårare böcker fast det har hela tiden gått i perioder, ibland läser jag mycket och ibland ingenting alls. Jag kan definitivt säga att läsningen har hjälpt mig i skolan och i andra sammanhang där skrift och tal är viktigt nu när jag är äldre, har alltid haft lätt för att skriva uppsatser och jag har fått mycket beröm av alla mina svenska-lärare. Jag hade tidigt ett ordförråd som nästan inga i min ålder hade och det underlättade en hel del. Så läs! Introducera läsningen för era barn!
 
 
Min anteckningsbok i A5 format från http://www.concess.se
(Ljuset gör bilden lite orättvis)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0