Fixardag

Blev så trött på mig själv igår, hade inte städat på två veckor och lägenheten såg allt annat än fräsch ut så i morse tog jag tag i det och storstädade jag hela lägenheten. När jag var klar med städningen fick jag för mig att piffa upp med lite undanlagda prydnadssaker och medan jag höll på med det kom jag på att jag lika gärna kunde rensa ut saker jag inte längre behöver och som bara ligger och tar plats. Blir så inspirerad när jag går hem till M och ser hur fint och mysigt hon har fixat i sin lägenhet! Vi har precis samma smak på inredning och hon lyckas verkligen skapa den där speciella "mysfaktorn".
 
Tänkte köpa nya gardiner (har helvita nu och tycker de är tråkiga, vill ha något som livar upp) och någon bra liten byrå/bokhylla jag kan ställa lilla tvn jag har i sovrummet på och samtidigt få undan lite saker (gäller att komma på smarta lösningar när man bor litet). Sen är det också några småsaker jag vill köpa och fixa lite med (tex nya krukor, ljusstakar, prydnader osv).
 
Ikväll ska jag tvätta och innan det hade jag tänkt att hinna till mataffären och handla lite mat, har tvättid 18.00 så jag får skynda mig om jag ska hinna med det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0