Gjort om

Hade en långtråkig dag på jobbet idag så efteråt bestämde jag mig för att gå förbi Blomsterlandet för att kolla lite på krukor och blommor (älskar blommor) för att pigga upp mig själv. Har velat göra om i mitt vardagsrumsfönster länge och jag hittade en kruka som är i samma serie som en kruka jag har på golvet så jag bestämde mig för att köpa den trots att det pga ekonomin hade varit bättre att vänta till nästa månad, tyckte jag förtjänade det. Direkt när jag kom hem planterade jag om blomman (en doftranka) som jag tänkte ha i krukan eftersom det började bli snålt om jord för den och satte fast krukan i fönsterbrädan med häftmassa (annars är risken stor att den åker i golvet när katterna få för sig att de ska emellan fönstret och krukan). Tyckte det blev mycket finare i fönstret men gardinen störde jag mig jätte mycket på och har gjort ett bra tag nu, har vit gardin för att rummet ska se större ut men jag tycker det känns väldigt kalt och kallt med den så jag prövade att byta till en annan gardin, en svart, och det blev helt perfekt! Blommorna kommer fram bättre och jag tycker det blev mysigare stämning i hela rummet.
 
Ska stänga av datorn nu, lägga mig i sängen, kolla på tv och bara ta det lugnt. I går gick jag en promenad till kyrkan på morgonen, fikade med J och gick sedan en promenad hem också. Hemma passade jag på att färga håret och noppa ögonbrynen och som vanligt gick jag och la mig för sent, "jag ska bara...". Drömde hemska mardrömmar i natt och vaknade mitt i natten av ett ljud från gallret i ugnen (gallret liksom skakade) och jag fick gå upp och ta ut det för det slutade aldrig låta (väldigt konstigt).
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0