Lära mig nytt på jobbet

Igår på jobbet frågade M om jag ville komma till henne efter psykologen och hjälpa till med hennes soffa som affären skulle leverera på eftermiddagen och som hon väntat på i flera månader. Var tänkt att jag skulle komma runt 16.45 men när jag kom till psykologen visade det sig att hon var sjuk (de hade försökt få tag på mig från privat nummer och jag fick aldrig tid att svara) så då gick jag till M istället och kom precis när de höll på att bära in soffan. När soffan var klar och vi flyttat om lite i vardagsrummet satte vi oss i köket med en av hennes söner och åt varsin wienerbrödssemla. Vi tre satt och diskuterade lite allt möjligt och hade jätte trevlig. Tog bussen vid 20.05.
 
För några veckor sedan frågade en av cheferna mig om jag ville flytta till en annan avdelning och lära mig det dom där håller på med eftersom det är brist på personal på just den avdelningen, sa att jag ville tänka eftersom det innebär helt andra arbetsppgifter men idag kände jag att jag ville pröva något nytt (eftersom det jag gjort innan, bortsett från mitt ansvarsområde, inte till 100% passar mig som person) och tänkte att det även kan gagna mig i framtiden (arbetslivserfarenhet) så jag sa till den ansvariga att jag kunde tänka mig prova. Får se när upplärningen sätter igång, eventuellt måndag och/eller tisdag då det är mindre att göra.
 
Gick till Blomsterlandet efter jobbet idag igen, gick runt där i nästan en timme. Blev ingen blomma idag men däremot en ganska liten kruka(urna) i betong som passade jätte bra på min byrå! Satte en liten murgröna i den men får se om jag ska ha den eller något annat där i.
 
Är trött och måste ta hand om disken och fixa lunchlåda till imorgon, blir potatisbullar med lingonsylt, precis som idag. Orkar inte anstränga mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0