Två ex möts i ett samtal - del 2

Var hos psykologen på morgonen och pratade om mitt samtal med mitt ex före detta flickvän som han hade innan mig och mina känslor kring allt som kom fram. Vi pratade även om att man kan försöka se mönster i hans sätt att behandla henne efter att de gjort slut och att jag genom henne kan få en bild av vad han kan tänkas tänka och göra mot mig. Man kan inte endast gå på vad han gjort och inte gjort mot henne, men det finns oftast ett mönster i människors beteende och därför kan jag få en klarare bild av hotet mot mig och kan börja förhålla mig till olika saker på ett annat sätt än tidigare då jag bara kunnat gissa och inte vågat chansa... Den här främmande tjejen som jag har ett gemensamt förflutet med kan vara min väg mot friheten. Kommer ihåg att jag för flera år sen fantiserade om hur ett samtal med henne skulle bli om jag letade upp henne och hittade henne, vad skulle vi prata om? Skulle vi komma överens? Skulle vi kanske till och med bli vänner? Trösta varandra? Hata tillsammans? Eller kanske hata varandra?
 
Den här tjejen har jag fått höra om under hela mitt förhållande med honom, han jämförde oss, och kom SÅKLART alltid fram till att jag var mycket sämre än henne, jag var fulare än henne, tjockare än henne, jag var mobbad medans hon hade massa vänner, jag diskade sämre än henne, lagade äckligare mat, hade en så hemsk familj jämfört med hennes underbara... och det fortsätter i oändligheten. Jag hatade fan henne, jag hatade allt med henne. Jag visste inte vem hon var, men jag hatade henne ändå eftersom hon var allt som jag inte var. Inte i verkligheten, men i hans värld. I hans värld var jag sämre än alla FÖRUTOM när vi var med hans vänner, då var jag den mest perfekta tjejen, snyggare, smalare och bättre än alla andra.
 
Det är inte lätt känslomässigt att prata med den där tjejen, jag har fått veta att han träffade henne under tiden vi var tillsammans och alltså gick bakom ryggen på mig i hela 2 år, han påstod även att hon ringde och terroriserade honom men jag tyckte varje gång att det lät konstigt när han sa vad hon gjorde, det hängde liksom inte ihop logiskt alls och sanningen är ju den att det var han som ringde henne...
 
Jag skrev till tjejen idag igen, ville fråga några saker som kan vara jätte viktiga för mig att veta och hon lovade att svara så snart hon kunde. Är så tacksam för att hon vill hjälpa mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0