Handlat lite i stan

Somnade om en stund efter att jag skrivit förra inlägget och vaknade 13.30! Skulle tvätta vid 12 och missade alltså bokningen men jag bokade en ny tid till imorgon. Behövde åka till stan så jag tog bussen dit vid 15 och köpte bl.a. en SCART-kabel till en mindre platt-tv som köptes för kanske 5 år sedan och som jag haft under sängen eftersom jag inte vetat vad jag ska göra med den men tog fram den precis innan jag åkte eftersom jag verkligen saknat en tv i sovrummet och kollade om jag hade alla saker kvar i förpackningen så man kan hänga upp tvn på väggen och allt fanns så jag ska sätta upp den så fort någon har tid att hjälpa mig. Tills tvn kommer upp så står den på en stol i sovrummet, hur skönt som helst att vakna imorgon och kunna kolla på tv utan att behöva kliva upp ur sängen.
 
Köpte också ett nytt kontantkort, har använt två mobiler och använt dem i olika syften (en privat och en i kontakt med myndigheter osv) men nu känner jag att det är dags att endast använda ett nummer och jag vill byta nummer helt eftersom jag inte vill att vissa ska ha mitt nummer, jag vill inte vara tillgänglig för "alla" som man mer eller mindre blir när man haft ett nummer länge och givit det till höger och vänster. Ska även byta operatör eftersom jag ringer billigt till alla med det kontantkortet och får med 3 GB internet i prisplanen.
 
Hittade två kuddfodral som jag köpte i ren impuls och som passade helt perfekt här, visste inte hur det skulle se ut eftersom det kan se annorlunda ut i huvudet än vad det gör i verkligheten men det blev till och med bättre än vad jag fantiserat om. Köpte även rakblad, ett stort stearinljus som luktar äpple&kanel plus en skifferplatta att ha ljus på i köket och en olja som ska vara bra när man har ytliga ärr (är även för bristningar och pigmentfläckar), får se hur det funkar men den luktar gott i alla fall.
 
 
Trailer; hur det gått för de 201 mördade kvinnornas barn
(granskning från Aftonbladet)
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16010535.ab
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0