Måste förändra för min egen skull

Somnade vid 19.30 efter att jag ätit middag och vaknade 22.30 för jag var så trött, det är verkligen inte varje dag jag kan sova efter jobbet, kan ju knappt somna på nätterna... var hos psykologen i morse 08.30 och gjorde en avslappningsövning och ända sen dess har jag känt mig just avslappnad och lite i en dimma så det kanske var det som tog fram tröttheten jag inte kunnat känna på ett tag. Hos psykologen började vi prata om att det mer och mer börjar bli ett problem att jag alltid är spänd/stressad/"icke-närvarande", det börjar gå ut över psyket och kroppen så mycket att jag blir lidande i vardagen. Ska få en remiss till fysioterapi om jag vill det så jag ska kolla upp det lite noggrannare och se om det är något som passar mig, ska även börja med mindfullness övningar och aktivt försöka tänka på att slappna av och vara "här och nu" i tanken och kroppen. Ska verkligen försöka lägga ner energi, tid och kraft på att förändra mitt levnadssätt men det är inte enkelt, oftast klarar man det en viss tid för att sedan falla tillbaka i gamla vanor men man får föröka hålla fast vid det nya och bara fortsätta och tänka på att det är för ens bästa för tillslut sätter sig de nya vanorna. Man får peppa och påminna sig själv hela tiden, när det tar emot får man försöka tvinga sig själv och inte komma med massa ursäkter.
 
Gick med T till en mataffär nära jobbet efter att vi slutat och köpte ekologiskt jordnötssmör med endast jordnötter (99,3%) och havssalt (inget socker och andra konstigheter som det annars är i sånt) och jag trodde faktiskt inte det skulle vara speciellt gott men tänkte "äh jag prövar det, det ska ju tydligen vara bra att äta" och jag ångrar INTE att jag köpte en burk för det var helt himmelskt gott! Enligt min smak godare än tex Skippys jordnötssmör.
 
 
 
 
 
Finns att köpa i vanliga mataffärer
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0