Upp ska ner

Har på sistonde haft en del dippar i måendet vilket har påverkat kosten ganska rejält, har känt mig uppsvullen i kroppen och kläder sitter lite för tight...ogillar verkligen den känslan. För inte så lång tid sen vägde jag runt 56,5 men jag vägde mig igår och vågen visade 59,5, tre kilo kanske inte låter så mycket men eftersom jag är kort syns skillnaden mellan 59 kg och 56 kg på min kropp, speciellt på låren. Jag har väl egentligen aldrig speciellt svårt att gå ner i vikt utan utmaningen är att stanna där. Har i alla fall givit mig själv 2 månader att gå ner 4,5 kg (alltså till 55 kg) och sedan ska jag stanna där! Jag kommer ha en "ätardag" på fredagar och de andra 6 dagarna kommer jag se till att dricka mycket vatten, äta frukt mellan alla måltider och är jag hungrig på kvällarna är det endast frukt som gäller, dra ner på portionerna men ändå äta bra nyttig mat och inte hålla på med någon svält-diet, vill få i mig allt som kroppen behöver. Tänkte även börja göra lite övningar hemma, men det är inget jag fokuserar på just nu.
 
Gick inte till kyrkan idag, hade ingen lust. Ska snart till affären och handla lite mat, jobbar imorgon men ska till psykologen först och börjar lite senare...kommer antagligen jobba alla dagar förutom tisdag. Sen i går kväll har jag haft ont i området kring hjärtat, känns spänt/krampaktigt, kunde inte ens sova på den sidan för det gjorde så himla ont, speciellt när jag andades in. Vet inte om det blivit så för att jag varit spänd/stressad?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0