Joggingtur

Har precis duschat efter en joggingtur på 5,67 km, blev så svettigt att linnet var helt blött när jag kom hem. Sprang lite annorlundare väg än jag brukar, kände mig trött på den gamla vanliga turen men jag kände mig inte på topp i dag. Fick kramp i magen under den sista halvan av turen, nästan som mensvärk och när jag stannade blev det ännu värre. Såhär efteråt känns det dock alltid skönt att man sprungit och man blir faktiskt mindre sugen på onyttiga saker, vill hellre ha en frukt eller grönsaker än godis och chips.
 
Började springa "på riktigt" i början av juni och har nu hållt på i 1,5 månad, jag har kommit förbi det där stadiet då det finns en stor chans att man tröttnar och lägger, nu är det snarare en del av vardagen och något jag "måste" göra. Jag har inte utvecklats så mycket längdmässigt men jag springer på lite snabbare tid nu än i början, siktar på att kunna springa minst 6 km om 1 månad. Tidigare har jag sprungit som mest 5,08 km så idag slog jag ett personligt rekord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0