Komplimang från en främling

Det kändes bättre på jobbet i dag, var så skönt att sluta redan vid 13.30. Träffade M och tog glassen som vi planerat men det blev även en sallad efteråt och jag kom hem vid 19.30. Satt i en park innan vi gick till cafét och när vi satt där och pratade såg jag två tjejer som satt en bit bort i ett gäng komma gående mot oss (fnissade och viskade) och man såg att de ville något. När de kommit ganska nära säger den ena av tjejerna till mig; jag måste bara säga att du är jätte snygg. Blev så förvånad och visste inte vad jag skulle säga, men fick fram ett "jaha, tack" och sedan vände dom igen. Då började jag och M skratta, det kom verkligen från ingenstans och min första tanke var "är de lesbiska?", men M sa att hon trodde att de helt enkelt bara tyckte att jag är snygg och kände sig "tvungna" att säga det.
 
Självklart blir man smickrad av att höra sånt och jag tycker det är härligt att man kan "ge" det till en främmande människa, att man har modet att gå fram till en person man inte känner och ge en komplimang... sätta ett leende på personens läppar. Jag beundrar faktiskt deras mod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0