Slösa mindre - spara mer

Cyklade till stan i värmen, blev helt svettig. Jag ska alltid cykla så himla snabbt, kan aldrig ta det lungt och njuta liksom. I stan letade jag efter en större kattlåda men hittade ingen som jag kände att jag ville ha, köpte däremot en concealer från Makeup Store som man kan täcka röda märken med, har redan den för blåa partier. Jag ska dock börja strypa mina utgifter ganska rejält ett tag framåt så det kommer inte vara så mycket shoppande framöver. Jag vet av erfarenhet att det går utmärkt att leva på lite pengar bara man planerar och jag har på sistonde levt ganska bra och haft ganska mycket pengar att röra mig med men nu vill jag börja satsa mer på sparandet igen. Jag lägger undan pengar varje månad men jag kan definitivt lägga undan mer än jag gjort. Den här månaden blev det krångel med lönen (fick flera tusen mindre än jag borde) och han som har hand om det har semester så jag kommer säkert få vänta till nästa lön innan jag få de pengarna, men jag har gjort upp en budget denna månad som innebär att jag kommer kunna spara 4000. Har 1600 kronor till mat och 1500 kronor till att "göra vad jag vill"/sånt jag behöver. Kommer göra många storkok och frysa in mat och baka eget bröd som jag gjorde förut osv... bakade faktiskt bröd i måndags kväll, det gjorde ju att jag kom i säng sent men det var det värt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0