Vårt förhållande i drömmen

Hade en konstig dröm i natt, drömde om Han. Vi var ihop, och jag var lycklig och kände mig enormt älskad av honom... den känslan jag kände i drömmen har jag tänkt på hela dagen, saknar den otroligt mycket. Någon som älskar en, någon som bryr sig, någon som är stolt över en. I drömmen var vi i alla fall hemma hos hans bästa kompis och hans flickvän och det kom och gick människor, precis som det var i verkligheten. Allt kändes så verkligt i drömmen; samtalsämnen, situationer, relationer, förhållningssätt... Efter ett tag händer det något, och plötsligt blir han arg på mig av någon anledning och börjar jaga mig, jag är jätte rädd och försöker fly från honom med bil. Vaknade strax innan 6 mitt i flykten och kunde inte somna om, men jag skulle ändå upp 06.15 så det gjorde inte så stor skillnad egentligen.
 
Har känt den där tomhetskänslan i kroppen hela dagen, tänker på de där bra sakerna som jag aldrig glömmer, det där som jag inte har nu och som lämnat ett tomrum i hjärtat. Egentligen hänger mycket ihop med mitt och hans outtalade spel framför andra, spelet om det perfekta förhållandet. Efter ett tag insåg många att det fanns ett mörker, ett väldigt mörkt mörker och de förstod att det skedde saker som de aldrig fick se... men jag vet att de förstod till 100% att det inte berodde på mig, utan på han. Jag var ingen jobbig flickvän, jag tjatade inte, bråkade inte, och jag ställde alltid upp. Oavsett vad. Det gav jag bevis på många gånger. Jag fick ofta komplimanger av hans kompisar och deras flickvänner och jag kan lova att jag kommer leva på dom hela livet. När jag tänker på vad de sa värmer det i hela hjärtat. När jag skriver det här kan jag inte hjälpa att jag börjar undra vad de gör just nu, eller hur deras liv ser ut. Jag undrar alltid om de tänker på mig, om de försökt leta upp mig för att höra vad som hänt eller få mig tillbaka med mitt ex? (ovetandes om vad han gjort). Det är 3 år sedan jag träffade alla sista gången, och i slutet av denna månad är det 3-års dagen för den dagen jag bestämde mig för att lämna allt och aldrig återvända igen. Den dagen betyder mycket och kommer alltid göra det.
 
15 juli, 2010, bröt han mina revben i samband med en misshandel. Jag tror det också var den gången han stod med en skruvmejsel mot min bröstkorg... jag trodde jag skulle dö, jag visste inte hur det skulle sluta eftersom det inte gick och lugna honom. När han märkte att jag skadat mig så började han håna mig, putta på mig och skrattade åt att jag "låtsades ha ont" för att han skulle tycka synd om mig. Förnedring... det är verkligen något man fått känna på många gånger. Den gången är en av de händelser som satt djupa spår och finns som ett trauma i min kropp. En av anledningarna till att jag har gallergrind. Skräcken de minutrarna som det pågick går inte ens att beskriva, och att spring från någon och känna personen flåsa en i nacken och veta att man inte är tillräckligt snabb... det är som en skräckfilm. När jag tänker på det nu känner jag tårarna som är på väg.

Kommentarer
Postat av: C

Hej! Skrev för inte så länge sen o kände att det kändes bra att göra det igen... Passar åter igen in i min historik vad du beskriver m drömmar o vad ens fd vänner gör o tänker... Den 28:e juni 2012 flydde jag ut från hans kontor. Då hade han haft mig instängd där o hotat sticka en kniv i halsen, sparka in huvudet på mig, att han strunta i vilka konsekvenser han fick efter det han tänkte göra med mig, tryckte ner mitt huvud så jag tvingades kvar i fåtöljen när jag försökte resa mig.... Jag vågade inte skrika, jag vågade inte andas o jag trodde jag skulle dö. Det var sista gången som jag var ensam med honom o vill aldrig mer dit.... Men man undrar hur det går för honom idag, vissa saker vet jag.... Önskar att han får sitt straff innan fler skadas... Massa styrkekramar till dig som är stark o klarar dig!!!

Svar: Hej igen! Det måste ändå kännas skönt att ändå ha ett hum om vad han gör idag osv, jag vet absolut ingenting om mitt ex liv under de här 3 åren, förutom att han satt i häkte och fick fängelse nån månad efter att jag lämnat honom (väldigt kort straff och inte för något som har med mig att göra), hans pappa tog kontakt med mig då via mail.
Hemskt att läsa vad ditt ex gjorde mot dig, jag kan verkligen förstå känslorna bakom orden du skriver eftersom jag själv varit där... det är så starka känslor man känner i sådana situationer. Får du någon hjälp att bearbeta minnen eller försöker du läka dig på egen hand?

Stor kram till dig, och kom ihåg hur jäkla stark du är som tagit dig ifrån ett sånt förhållande, det är inte alla som klarar det!
Tystlidande

2013-07-05 @ 15:28:00
Postat av: C

Usch ja det måste va jobbigt att inte veta var han är för din del. Jag gick hos psykolog första tiden, kände mig bättre o gick inte tillbaka. Har insett att det inte är klart, försöker på egen hand med böcker o prata m de som varit i samma sits vilket jag tycker hjälper mer ibland när man känner sig förstådd hela vägen. Har nu fullt fokus på att komma in på en ett-årig utbildning till hösten o flytta till en ny stad för att börja om lite grann. Är i min hemort nu efter att flyttat från "mitt liv" men hittar inte riktigt rätt även om jag har min familj runt mig. Blir kanske så när man tvingas flytta mot sin vilja. Men jag är oerhört lycklig över att ha min familj som hjälpt mig oerhört mkt. Har tänkt på dig många ggr när jag läst din blogg att du inte är nära din familj :( Såna lägen skulle jag vilja dela med mig av min familj till dig :)

Svar: Det blir nog uppfriskande att flytta till en ny stad, det är kämpigt i början men efter ett tag kommer man in i det och lär känna nya människor. Det blir en nystart och jag tyckte att det kändes skönt, ingen som känner till en eller ens bakgrund. Man bestämmer själv hur man vill ha sitt liv.
Att ha sin familj nära är guld värt i en hel del situationer, det förenklar också läkningsprocessen vid trauma och ibland är det jätte tufft att känna att jag är helt ensam här... vad gulligt skrivet av dig :) Ta hand om dig!
Tystlidande

2013-07-06 @ 13:29:06
Postat av: johanna

hej :) tänkte bara berätta att om du drömde att det var du som körde bilen så betyder det att det är du som bestämmer över ditt eget liv, du styr liksom själv :)all styrka till dig, du är en väldigt stark person.

Svar: Hej! Åh jag älskar drömtydningar, kommer inte riktigt ihåg om det var jag som körde i drömmen men jag tror det :)
Tystlidande

2013-12-03 @ 06:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0