Vegetarisk tacogratäng

Cyklade till mataffären för att handla lite mat jag kan laga i stora portioner och frysa in. Sparar pengar och blir sysselsatt på samma gång. Lagade vegetarisk tacogratäng till sen lunch idag och den är så himla god och enkel att göra. Botten består av philadelphiaost och creme fraiche, mellanlagret av vegetarisk färs (man kan även använda köttfärs) med massa kryddor och toppenlagret av stekt paprika (röd, orange, grön) och gullök. Är god att äta med alla tillbehör som man brukar ha till vanlig taco. Går utmärkt att frysa in.
 
Ska alldeles strax sätta igång och göra pizza med hemmagjord fullkornsbotten. Det blir ingen vanlig fyllning i den utan en fyllning som endast består av creme fraiche, kvibille ädelost och kryddor. Brer först på Felix tomat/chilisås på pizzabotten och sen häller jag över den ganska fasta ostsåsen som jag gjort i en kastrull. Jättegott!
 
Min lunch (vegetarisk tacogratäng med tacochips)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0