Blodsocker

Fick en intressant idé igår medan jag läste boken Ett sötare blod, fick för mig att det skulle vara kul att testa mitt blodsocker efter vissa måltider för att se hur kroppen reagerar för alla människor reagerar ju olika. Idén kändes så intressant att jag gick till apoteket efter jobbet och köpte en blodsockermätare. Mätte blodsockret direkt när jag kom hem, testet visade 5 mmol/l och ca 1,5 timme efter att jag ätit visade det 5,8 mmol/l, perfekta värden. Tänkte testa igen på fredag efter att jag ätit en hel del socker, vill se vad det har för påverkan på min kropp.
 
När jag ätit middag gav jag mig ut på en promenad/joggingtur, kände att jag behövde det. Sprang 4,07 km på 23 min. Mitt mål är att kunna springa 40 minuter i sträck i en bekväm takt, det ska vara bra för både hjärta och lungor sägs det. Motion är också väldigt effektivt mot de stresshormoner man har i kroppen vid posttraumatisk stress och de hormonerna sliter extremt mycket på kroppen om man har de "i systemet" under lång tid, vilket jag har haft. Det är på tiden att jag börjar ta hand om min kropp...
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0