Klippt av håret

I morse vaknade jag och bara kände "herregud nu måste jag göra något åt mitt hår". Mitt hår har växt sig längre än kanske någonsin det här året och ju längre det blir desto mer tid tar det att sköta det och jag fått många tovor på sistonde (vilket jag aldrig fått förut). Att sätta upp ett hår som går ända ner till bykanten/början av rumpan är svårt och eftersom mitt hår är så tjockt blir det väldigt tungt, och har man utsläppt är det i vägen hela tiden (när man äter, sätter på sig jackan, joggar osv.). Kände att jag nu ville göra det enklare för mig själv och även göra en förändring, få en ordentlig frisyr och sluta gömma mig under håret, för på något sätt har det känts som att mitt hår har varit ett sätt att döljakroppen och skydda mig från omvärlden.
 
För första gången kände jag ingen ångest av tanken att gå till frisören, hade snarare inställningen "klipp av det bara, jag struntar i hur bara det blir av idag". Letade på nätet efter frisörer i stan som hade öppet idag, den jag brukar gå till hade stängt och även många andra så jag tänkte att jag kunde passa på att gå till någon frisör i köpcentrumet en bit härifrån som jag ändå skulle åka till för att byta ett par utav mina träningstights som gått upp i sömmen på låret. Väl där hittade jag till slut en salong som hade en ledig tid direkt, frisören var en ung tjej, 1 år yngre än mig och jag tyckte verkligen om henne så jag kände att det här inte kunde bli annat än bra. Klippte av ca 15 cm av längden (hårets längd är nu till nästan under brösten fram) och hon klippte håret en aning v-format efter mitt önskemål och etappklippt/uppklippt fram. Fick beröm för hur väl jag sköter mitt hår, "det är inte ofta man ser någon med så långt och välskött hår, och det är ju helt otroligt tjockt!". Är väldigt nöjd med klippningen och jag funderar på att klippa det lite ännu liiite kortare nästa gång, något i stil med Eva Longorias frisyr på bilden, tycker hennes frisyr där är riktigt stilig! Jag har samma hårfärg som på bilden, men en utväxt börjar synas (har ljusbrunt hår naturligt) så jag tänkte färga håret nästa helg eller någon dag nu i veckan.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0