Komma tillbaka till hälsosamma tänket

Vaknade 8 och gav mig ut och sprang vid halv 10, det blev 4 km i lite snabbare tempo än jag brukar springa i. Fick jätte ont i axeln medan jag sprang och det strålade in mot bröstkorgen (eller strålade det kanske från bröstkorgen ut till axeln?) på den sidan jag har problem med nerverna över lungorna. Hade känningar i revbenen igår kväll så det är väl något som har väckt smärtan igen.
 
När jag kom hem gjorde jag i ording lunch som jag precis åt. Blev vegetarisk tacofärs med groddar, paprika, gurka, riven ost, majs och gräddfil (som inte kom med på bild). Hur gott och fräscht som helst! Ska börja äta mer sånt här, man blir lagom mätt och slipper uppsvullen mage. Åt dåligt onsdag, torsdag och fredag vilket alltid är lika irriterande efteråt, man får kämpa med att ännu en gång få bukt med sockersuget... men jag tänker att man ibland behöver den där chokladen man är sådär jätte sugen på och ska tillåta sig äta det utan att få ångest eller liknande för att man "syndat mitt i veckan". Bara det inte gå överstyr och eskalerar så är det okej. Förut hade jag jätte svårt att sluta äta onyttigt när jag väl börjat och var inne i en dålig period, men jag har blivit bättre på att kontrollera det och "komma tillbaka" till det hälsosamma tänket snabbt efteråt.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad duktig du är på matlagning kram Maria

2013-07-01 @ 11:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0