Utbildning i framtiden

Inget regn har börjat falla än, men det ser ut som det är på gång. Skulle verkligen vilja springa ikväll, nu när jag kommit igång vill jag inte tappa det jag lyckats bygga upp men när det är så tungt på jobbet så är inte att träna det första man tänker på när man är ledig. Man måste vila kroppen så den får chans att återhämta sig annars skadar man sig tillslut, men jag kanske springer en liten sträcka ikväll i alla fall, även fast det regnar.
 
Har läst lite nu på morgonen inför kursen i augusti, vill ha läst igenom boken nån/några gånger innan jag börjar och även gjort några uppgifter ur problemboken. Jag börjar smått fundera på vad jag vill utbilda mig till sen och vilken typ av utbildning jag vill gå, har förut ratat universitetsutbildningar helt och inriktat mig på KY/YH-utbildningar men jag har börjat tänka om... tycker dock det är jätte svårt att hitta en utbildning som jag känner passar mig, är intresserad av yrken inom massa olika områden. Försöker tänka på vilket yrke jag skulle trivas bäst inom som helhet men jag vet inte, hur ska man veta det? Många säger att jag skulle passa som dietist, beteendevetare, socionom, biomedicinsk tekniker/analytiker, någon typ av ekonom/jobba på bank m.m, och det är väl även yrken jag också funderar kring, men jag vill kolla runt och se vad mer det finns. Jag vill verkligen söka till en utbildning och börja plugga till höstterminen 2014, jag hoppas och ber för att allt går vägen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0