Ny stor växt - och skickat iväg två mail

Vaknade vid 8 idag och bestämde redan igår när jag var och kollade på blommor i en affär nära jobbet att jag skulle dit idag när de öppnar och köpa en stor växt att ha mellan fönstret i vardagsrummet och en byrå jag har där. Började dammsuga 08.40 för det behövde verkligen städas, tänkte att grannarna kanske blev störda av dammsugaren så tidigt men jag gör aldrig annars väsen av mig, är nog en av de lugnaste här så de fick de ta. Nu är det rent och fint här i alla fall och då känner jag mig alltid lugn. Gick iväg till blomaffären vid 10.00 och när jag kom fram såg jag att det stod massa människor utanför trots att de borde öppnat, jag ringde affären och då sa de att de öppnar 11 idag så det var bara att vänta... jag gick iväg till en busshållsplats i närheten och satte mig i solen och låtsades vänta på bussen i 40 min. Väl i affären gick jag runt länge och försökte hitta en lämplig växt, hade egentligen tänkt mig en specifik jag kollade ut igår men när jag kom dit idag och såg den tänkte jag att den nog inte skulle passa så bra ändå eftersom den var så lik en annan växt jag har hemma. Det blev tillslut en jätte fin "Benjaminfikus" med mörka blad som är runt 110 cm hög och ser lite ut som ett träd, den passade perfekt hemma och jag tycker att hela hemmet fick mer liv med den. Är riktigt nöjd. Hade tvättid 12.00 och vid 14.30 somnade jag och sov till runt 17.00, var så himla trött. Snart ska jag lägga in en inpackning i mitt hår som blivit jätte torrt helt plötsligt och sedan ringa J och prata lite.
 
I onsdag skrev jag ett mail till både skatteverket och Justitiekanslern angående posten som hamnat fel, fick ett svar tillbaka av skatteverket igår där de bland annat skrev "...det var tråkigt att höra att du råkat ut för problem med posten igen. Skatteverket lägger ned mycket arbete på att få rutinerna kring skyddade personer att fungera på ett säkert sätt varför vi är tacksamma för att du kontaktar oss...", ska kontakta sektionschefen nästa vecka för att prata om det här problemet. Hoppas på svar från Justitiekanslern snart men jag tror inte det gör något åt det här, de vill nog ge skatteverket lite mer tid på sig att förbättra hanteringen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0