Första helgen i maj

Gästerna har nu åkt hem, de åkte vid 14.45. Vi har haft en jätte bra helg med massa shopping, god mat och roliga aktiviteter. Har nog aldrig fått såhär mycket bra handlat på en helg som jag fått på denna, det bästa kapet jag gjorde var en jacka jag köpte som har kostat 1.900 kronor men som nu kostade 290 kronor. Garderoben har fått en rejäl uppdatering och det är jag jätte glad för.
 
Just nu håller jag på att tvätta och städade innan lokalen (är som en lägenhet) som jag hyrt inför den här helgen. Jag bor ju litet och det passar mig som är ensam perfekt, men när det kommer gäster kan det bli lite väl trångt så när det är fler än 2 som kommer så brukar jag hyra lokalen. Väldigt smidigt.
 
Ångesten kändes i kroppen när gästerna åkt, frågade mig själv "vad gör jag kvar här?"... vet att vi inte kommer träffas på ett tag och de åker dit resten av min familj finns, min familj som inte längre finns i min vardag och som jag kommunicerar med via telefon och träffar då och då. Vi är inte en del av varandras liv på samma sätt längre, när vi om 20 år kommer prata minnen kommer vi inte vara lika stor del av varandras berättelser som vi hade kunnat vara... de får ha alla minnen tillsammans medans jag får ha mina utan dom.
 
Det känns bättre nu, men när tankarna börjar rulla igång blir allt svart...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0