Hemma och är "sjuk"

Jag har gjort det igen. Stannat hemma fast jag inte är sjuk. Har inte varit sjuk sedan januari 2012 men ändå är det nog kanske 4e gången jag är hemma p.g.a. "sjukdom". Jag bestämde mig redan igår när jag skulle gå och lägga mig att jag inte skulle gå idag och anledningen till det är att jag och en annan tjej igår fick en arbetsuppgift som gjorde mig så stressad och spänd att jag kände att jag inte kan utsätta mig för den pressen och må jätte dåligt p.g.a. en sådan sak. Visst, jag borde kunna säga ifrån, säga sanningen, men ni skulle förstå varför jag inte gör det om ni kände till min arbetsplats. Egentligen kände jag väl också samtidigt att jag behövde vara hemma, ta det lugnt och ta hand om mig själv. Har känt mig väldigt spänd och sovit dåligt så jag behövde lugn och ro. Är nog hemma hela denna vecka och går till jobbet på måndag igen.
 
I dag vaknade jag 06.15 och gick upp då, var så pass pigg att jag inte kunde somna om. Åt frukost och kolla lite på tv, sedan la jag mig i sängen igen och läste ur psykologiboken, där stod det bland annat om stress, hur bra motion motverkar höga stresshormoner i kroppen så då blev jag sugen på att gå en promenad. Tog mig ut vid vid 14.30 och gick nästan en mil (9,8 km), när jag kom hem fortsatte jag med lite arm och ben träning innan jag tog en dusch. Sitter nu och funderar på vad jag ska äta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0