Intresse för hälsan

Har ätit för mycket och är proppmätt, hatar den där känslan när man är för mätt. Aja en ny dag i morgon och man lär sig av sina misstag, eller nått... Beställde två böcker idag, Ett sötare blod och Hjärnkoll på vikten. Har fått blodad tand för det här med hälsa, kost och vad som är bra och dåligt för kroppen att få i sig. Även tillsatser och annat konstgjort vill jag lära mig mer om och hur det påverkar oss människor.
 
Vill börja ta promenader igen, röra på mig i den friska luften och få motion. Går nog en långpromenad på torsdag då det är röd dag och man är ledig.
 
Känner mig faktiskt ganska avslappnad för en gångs skull, funderar på att lägga mig i sängen och lyssna på någon SR-dokumentär på mobilen och bara ta det lugnt. Från och med igår och nån/några veckor framåt kommer jag sluta 14.45 måndagar, tisdagar och torsdagar för att hinna ordna med den nya ansökan om kvarskrivning, känns jätte skönt att kunna lägga lite tid på att ordna med det. Hur det går sen är en annan femma men jag hoppas verkligen att jag får ett positivt besked.
 
Såg precis att en av mina katter ligger i sängen och sover, ska faktiskt ta och lägga mig brevid henne någon timme innan det är dags att ta hand om disken och göra mig i ordning inför natten...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0