Kommit igång med promenader igen

Gick en promenad på 1 timme och 10 minuter igår kväll, kände verkligen "jag måste ut!". Såg ut som det skulle börja regna men jag struntade i det, jag behövde få röra på mig och jag hade till och med lust att springa. Sprang kanske 40 sekunder sen började jag få kramp i magen, har så sjukt dålig kondis. När jag kom hem så kände jag mig så ren på något sätt, älskar den känslan. Tänkte gå en promenad idag också, en lite längre. Väntar dock på att vädret ska bli bättre, funderar på om jag ska ta en runda i ett naturområde eller "den vanliga" runt området/bostadshusen.
 
För en vecka sedan stötte jag på tjejen från den gamla orten som bor granne med mig i porten, hon berättade att hon skulle flytta i slutet av maj och jag kände mig så lättad! Jag har tyckt att det har varit jätte jobbigt att ha henne så nära och känt en ständig rädsla för vem hon kanske berättar för vart jag finns. När vi träffas låtsas jag alltid ha bråttom för att hon inte ska ställa jobbiga frågor och jag vill absolut inte att hon ska veta något om mitt liv här. Visst, jag bor kvar och hon vet fortfarande vart jag finns, men det kommer kännas skönt att hon inte finns i närheten och att jag slipper vara orolig för att stöta på henne. Jag är faktiskt nästan säker på att hon tror att jag också kommer flytta härifrån snart...
 

Kommentarer
Postat av: !

Hej! Kommer du ihåg mig!? Jag skrev här en gg. Maria som har en son:). Ville bara säga att min kompis som blev kontrollerande av sin kille som jag nämnde... De ska gå i parterapi nu. Han kontrollerar henne mycket men har aldrig slagit henne. Är så glad för detta... För hon inser ju verkligen då att det måste bli en förändring.... Tror du att män som kontrollerar kan ändra sig?... Jag önskar det bästa för min vän. Han är väldigt dominerande, vill bestämma, alla hans åsikter är lag osv...mycket läskig person!! Kram Maria

Svar: Hej Maria! Ja självklart kommer jag ihåg dig :) undrade faktiskt vart du tagit vägen...Åh vad bra att hon/de tagit tag i problemet, förstår att du blir en aning lättad. Hoppas de får den hjälp de behöver och kan förändra förhållandet så båda mår bra. Jag tror en kontrollerande person kan ändra sig om de själva verkligen på riktigt inser att det är ett problem och tycker det är jobbigt, annars tror jag inte det finns så mycket "hopp". Hoppas allt är bra med dig, Kram.
Tystlidande

2013-05-14 @ 09:25:46
Postat av: Maria

Oj jag bara slutade att höra av mig:(. Vi har haft så mycket att göra det sista. Ikväll är min kille i stan o träffar en kompis o jag o min son är hemma. Han somnade tidigt idag, så jag passade på att äta ostbricka! Mums! Hur mår du och vad hittar du på? Jag hoppas du mår bra, känner trygghet och kan drömma o titta framåt i livet:). Jag o min vän ha känt vara dra i 27 år. Vi har varit vänner länge och jag har alltid tyckt om att hon skrattar mycket o är positiv. När hon blev tillsammans med honom då har hon blivit mera bitter osv. Jättetråkigt o så märkte jag direkt att han var kontrollerande.... Jag har alltid varit rädd för sådana killar. Han är dominant o alla hans åsikter är lag. Han är normen. O han bestämmer o styr min vän. Nu fick de barn för ett tag sen ... O han har säkert blivit mera kontrollerande... För nu ska de gå i parterapi... Jag hoppas att hon blir stark nog att lämna denna kille o inser det viktiga i livet som är frihet. Jag vill min vän det bästa. Känner du dig friare nu när du lämnat ditt ex? Var ditt ex trevlig utåt sett? Min väns man är väldigt trevlig men ögontjänare som min kille brukar säga :(. Kramar

Svar: Ja ibland blir det så, man har mer att göra än vad det finns tid till. Jag mår bra, jobbar ganska mycket och har kommit in i en "läs och motions-period" :) har faktiskt börjat bli mer orolig på sistone, reagerar mer på konstiga ljud och blir lättare rädd... har nog att göra mycket med att jag ska söka nytt skydd. Hur mår du? Hur flyter livet? Ja mitt ex var väldigt trevlig utåt, alla som träffade honom tyckte han var helt underbar, han har otrolig charm och karisma. Känner mig otroligt mycket friare sen jag lämnade honom, men när jag jämför med "vanliga liv" kan jag ibland känna mig låst, instängd, hindrad. Men jag lever 100 gånger av 100 såhär än i ett sånt där förhållande, det är rena helvetet och man bryts ner till en obefintlig organism. Idag tycker jag mycket bättre om mig själv än jag gjorde då och är stolt över mig själv. Det är underbart att utvecklas som person och kunna utveckla sina intressen, kunde t.ex. aldrig det när jag var ihop med mitt ex. Ta hand om dig, kram.
Tystlidande

2013-05-15 @ 20:52:39
Postat av: Anonym

Hej tystlidande. Läskigt det där med att dessa kontrollkillar Visar en annan sida utåt, karisma osv. Som personlighets klyvning. Två människor I en kropp. Min kille läste av direkt min väns kille. Efter han träffat han under en helg då sa han: han är sjuk och väldigt dominant. Sen såg jag tecken väldigt snabbt... Tex min kompis gjorde illa sitt finger o då frågade jag om hon behövde plåster... Hon sa nej... O genast sa han högt.. Det behöver du visst...man kan nog tycka/ tro att detta var fint menat... Men en sådan här människa gör att man alltid måste förklara för .., som att man är ett litet barn:(. Man känner av hans energi i luften ! Usch! Nu till någon roligare:). Vi mår bra och min son är en riktig glädjespridare som är jämt glad o skrattar:). Han ger mig så mycket lycka i livet! Det är mycket att vara förälder. Man får vara effektiv för att hinna med sig själv o din sambo. I helgen ska vi till Uppsala o fira min svärfar som fyller år:). Det ska bli jättekul. Låter underbart med långa promenader o läsning! Visste du att man ska vara ute mycket i naturen för att motverka stress? Jag tror på massage o yoga oxå. Mindfulness! Vet du hur man kan arbeta bort sin postramariska stress? Usch blir så arg på att en människa har gjort så här mot dig. Jag tänkte, du vill inte ha ett djur? Ibland är djur väldigt läckande för människan plus att de ger mycket kärlek!! Hoppas du får en fin, lugn dag!! Kramar

Svar: Hej. Hoppas ni hade det bra i Uppsala :) Ja jag kan verkligen tänka mig att det är mycket med barn, ibland orkar man ju knappt med sig själv :) Ja min psykolog är på mig mycket om det här med att vara ute i naturen och mindfulness, men mindfulness tycker jag är svårt att göra till en rutin, håller på ett kort tag men sen tröttnar jag. Jag går ju på traumabearbetning nu så jag får ju hjälp med att "bli av med" den posttraumatiska stressen, det är dock en lååång väg kvar, mycket pga att jag har svårt att öppna upp mina känslor helt. Jag har två katter som betyder jätte mycket för mig och jag skulle jätte gärna vilja ha en hund, men tyvärr finns inte tiden för det, och knappt plats heller. Har du några djur?
Tystlidande

2013-05-18 @ 11:00:30
Postat av: Maria

Kom på att jag glömde skriva att jag önskar att du slipper känna rädsla osv... Fullt trygghet i ditt liv. Jag hoppas han får en sjukdom... så du slipper känna otrygghet! Tror du verkligen ditt ex är ute efter dig fortfarande? Det var ju ett tag sen ni gjorde slut. Kram! Sov gott

2013-05-18 @ 22:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0