Röd dag imorgon

Dagen har verkligen gått snabbt idag, hade jätte mycket att fixa med de sista två timmarna på jobbet och då flyger bara tiden iväg. Beställde en till bok idag, Mat för hjärnan, som handlar om hur olika typer av mat påverkar hjärnan.
 
I morgon hade jag tänkt att kanske passa på att kolla på cykelhjälm när jag ändå är ledig, har tänkt mycket på det där med att cykla helt oskyddad... det kan faktiskt sluta väldigt illa. Egentligen tycker jag inte alls om att ha hjälm, man känner sig verkligen jätte ful och mega töntig men jag tänkte försöka vänja mig vid känslan, man får vara rädd om sig själv och en hjälm kan vara skillnaden mellan en livslång hjärnskada och att klara sig oskadd vid en olycka.
 
Är också sugen på att ta en långpromenad i morgon men vädret ser inte ut att bli så bra så jag får se hur det går med den saken.
 

Kommentarer
Postat av: Ann

Hej! Vilken fin blogg du har och som vågar dela med dig av dina sorgliga erfarenheter.
Jo det kan kännas mycket generande i början att cykla med hjälm. Så var det för mig med men man vänjer sig ganska fort. Till och med så fort att man går in på ICA med den på huvudet :) Kram

Svar: Tack så jätte mycket!
Ja precis man vänjer sig ganska fort, man måste bara komma över "skäms"-trösklarna :) men jag märker att det vid vissa tillfällen tar längre tid att vänja sig innan man känner sig bekväm än vid andra. Men jag ska nog klara det! :)

Kram
Tystlidande

2013-05-14 @ 18:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0