ÄNTLIGEN

JAAAAAAAAAAA!!! Lyckan är total och äntligen efter allt kämpande har jag med 99,9 % säkerhet fullständiga gymnasiebetyg!! Betyget meddelas nästa vecka skulle jag tro men provet gick så pass bra att jag vet att jag klarat det om jag nu inte skulle ha missuppfattat alla frågor eller liknande, men den chansen är mikroskopisk.
 
Jag kom till skolan väldigt tidigt (precis som många andra) så jag satt i klassrummet och väntade ca 35 minuter innan det började. Skulle tagit bussen till skolan men i sista sekund bestämde jag mig att ta cykeln även fast det var minusgrader och den kan krångla då. Med bussen hade jag kommit fram ännu tidigare och eftersom jag var ute i så god tid skulle det inte göra något om cykeln pajja eftersom jag då hade tid på mig att promenera. Innan provet började var det pirrigt och nervöst men när jag väl sen öppnade kuvertet med provet i och började skriva så flöt det bara på under de ca 3 timmar som jag skrev. Blev inte stressad och fick hjärnsläpp en enda gång vilket var otroligt skönt att slippa! Jag kände att jag hade kontroll över situationer och min kropp och mina känslor. Prövningen jag gjorde var i ämnet Biologi 1, i den tredje delen av kursen som innefattar evolution, systematik och etologi.
 
Herregud vad jag har lovat mig själv saker nu som jag måste göra, den senaste veckan har jag gått runt och sagt högt till mig själv att jag ska göra massa saker "bara jag klarar provet". Har liksom haft det som motivation.
 
Just nu är jag så lycklig och sjukt trött. Jag tog det här provet på blodigt allvar, det var vinna eller försvinna, liv eller död. Jag kände att det här var min sista chans, jag hade aldrig orkat ett prov till, självförtroendet hade svikit helt och jag hade känt mig så misslyckad. Jag hade aldrig tagit mig upp igen. Mitt mål har sedan 2008 varit att bli klar med gymnasiet, och jag var så nära 2010 men då lämnade jag honom för att överleva och fick posttraumatiskt stressyndrom. Jag gick biologikursen augusti-december 2012, men gjorde inte sista delen som jag nu gjorde prövning på för att det blev förmycket och jag klarade inte av att plugga.
 
Jag kommer aldrig glömma den här lyckan, den här segern.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0