En bit tand fattigare

I går när jag stod och borstade tänderna kände jag hur det ilade till i någon tand bak i munnen på höger sida varje gång jag borstade där, det ilade till så kraftigt att det nästan gjorde ont. Gapar då och försöker titta i spegeln om jag ser något konstigt och märker att tanden längst in ser konstig ut på en kant, och efter lite tittande och kännande kommer jag fram till att jag lyckats bita av en liten bit av tanden. När jag tänker efter måste det varit i fredags när jag åt hårda godisar (turkisk peppar) och tänkte "oj det här hårda kan inte vara bra för tänderna". Jag kände att det ilade konstigt redan innan jag upptäckte det i går men brydde mig inte speciellt mycket, en tand på den sidan brukar ila till så jag trodde det var den som krånglade.
 
Har tid hos tandläkaren i morgon 07.40, ser framför mig hur bankkontot kommer tömmas på pengar, men det är väl tur att jag har pengar där som jag kan ta ifrån...
 
Ska börja plugga nu samtidigt som jag ska hinna duscha och göra lunchlåda innan sängdax. Måste upp tidigt i morgon så jag måste försöka ligga i sängen senast 21.15 och somna runt 21.45, så det är inte så många timmar jag har på mig att plugga. Men jag ska göra mitt bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0