Första mötet med nya psykologen

Första gången jag träffade nya/tillfälliga psykologen i dag och åh vad jag tycker om honom! Han är precis vad jag behöver just nu och det var så skönt att äntligen efter 3 månader (egentligen kan man säga 4 månader om man inte räknar med den enda gången jag träffade psykologen i augusti efter sommaruppehållet) få "köra igång" igen. Han väckte känslor inom mig så snabbt och på ett sätt som ingen annan gjort tidigare... tänk att jag har gått hos min vanliga psykolog (PM) i över 2 år och gråtit 2 gånger, men det tog kanske 20 minuter med honom (PA) så kände jag hur tårarna rann ner för kinden. Förstår nästan inte hur han lyckades. Det kändes skönt även fast jag i vanliga fall brukar tycka det är jätte jobbigt att gråta framför andra, jag vet ju att jag känner mig ledsen inombords men håller det inne för att jag tycker det är jobbigt att känna det. Jag var där i 1,5 timme och gjorde en EMDR övning i slutet.
 
PA berättade att PM är sjukskriven för utbrändhet och ska börja arbetsträna nästa vecka fram tills årsskiftet (dock utan att ta emot patienter). Känns bra att äntligen få veta vad det var som egentligen hände.
 
Nu - dax att plugga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0