Klarvaken mitt i natten

Vaknade klockan FYRA i morse och kunde inte somna om. Alls. Ögonen ville inte blunda, kroppen ville inte slappna av. I går tänkte jag att jag skulle lägga mig i tid för att vakna riktigt utvilad men icke... det positiva var väl att jag hann diska det sista från matlagningen i går och pyssla med lite annat innan jobbet.
 
Cyklade till stan efter jobbet för att köpa vitaminer och färsk fisk. Typiskt nog var det slut på den fisken jag ville ha men jag köpte ingredienser till en annan rätt som jag precis blivit klar med och ska frysa in i portioner. I går frostade jag av frysen så nu jäklar ska den fyllas med mat! Ska bli mycket bättre på att laga riktig vegetarsik mat än jag varit innan, quorn är bra men man tröttnar och jag vill laga allt själv från grunden med bra råvaror. Inget fabrikstillverkat. Ska försöka mig på att göra falafel någon dag och hummus tänkte jag göra i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0