Akut hos tandläkaren

Var på en akuttid hos tandläkaren 09.40 i morse, ringde i morse vid 7 eftersom jag i går började känna kraftig smärta runt visdomstanden som håller på att spricka upp. När jag vaknade var hela vänster sida i munnen/kinden svullen, det strålade ner mot hakan och halsen och jag kunde knappt äta. Tandläkaren sa att jag hade fått bakterier under tandköttet som ligger över tanden och att de skulle spola rent, men när hon skulle lägga sprutan märkte hon att det var alldeles för svullet för att kunna göra som de tänkt så jag fick penicillin utskrivet och en bakteriedödande gel. Jag får hoppas att det här är första och sista jag får såhär, det är dyrt och jobbigt att ha problem med tänderna. Känns dock så himla skönt att jag har fast anställning nu och jobbar heltid och vet att det egentligen inte är något problem med kostnader för tandläkarbesök, hade jag fått gå ner i tid nu som de timanställda vi har på jobbet (pga det är en sådan period på jobbet)  hade jag gått och oroat mig för eknomin varje dag och knappt haft råd med det här.
 
Slutade 14.45 i dag och bestämde mig för att gå och träna direkt efter eftersom jag planerat det sedan tidigare och jag frågade tandläkaren om det var okej och hon sa att det var det bara jag inte får feber eller känner mig påverkad i kroppen av tanden. På gymmet ställde jag mig direkt på löpbandet och sprang först kanske 4 km i samma tempo och sedan sprang jag i intervaller (gick snabbt - sprang - gick snabbt i lutning osv). Blev totalt 7,7 km på 1 timme. Sedan blev det lite rygg, ben och arm - övningar i 30 min. Bestämde i går att jag från 1 till 11 oktober ska försöka hålla mig helt borta från socker för att bli av med sötsuget. Det blir en utmaning! På fredag ska jag heller inte ha någon ätardag som jag brukar utan jag få bara äta något enstaka onyttigt för att det ska bli lite som en detox, vill få ett mindre behov av sånt som är dåligt för kroppen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0