Måste lära mig att inte ha så bråttom

Gissa om jag började kallsvettas en aning när jag märker att jag ställt in doppvärmaren i akvariet fel och temteraturen varit alldeles för hög. Tyckte att vattnet var lite väl grummligt och har inget minne av att det ska kännas så varmt när man lägger handen mot rutan. Köpte en klistertermometer som mäter vattentemperaturen med i tordags men som jag inte klistrade på förens i morse och den visade då konstant 30 grader fast jag ställt in att vattnet ska vara 25 grader. Tänkte att det måste vara något fel på den och gick sedan i väg till gymmet och tänkte inte så mycket mer på det. Men när jag kommit hem och ätit tog jag fram bruksanvisningen till doppvärmaren eftersom jag tyckte att det var något som inte stämde när jag börjar lägga ihop ett pus ett och ju mer jag läste desto mer förstog jag att man måste vrida på två reglage för att det ska bli rätt och jag har bara vridit på ett som man först inte ska röra eftersom den "eldar på" temperaturen om man vrider den. Så går det när man har bråttom och inte läser ordentligt. Nu har jag bytt ut lite vatten mot kallare för att få ner temperaturen 2 grader och hoppas nu att jag ska få bukt med det hela, vattnet ser i alla fall mycket bättre ut redan. Den första tiden, ca 1-2 månader med ett akvarium är den mest kritiska så att göra rätt nu är skillnaden mellan att lyckas och misslyckas.
 
Hur snyggt är inte det här akvariet?!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0