När man i efterhand inser

Hade den värsta kvällen på länge i går, jag har känt ett tag att jobbiga känslor legat och väntat på att få explodera och i går kom det. I morse vaknade jag med ångest och tänkte "herregud vad har jag gjort nu" och jag har tänkt på det som hände hela dagen på jobbet, ångrade en hel del. Jag överreagerade, förstod en sak fel och helt plötsligt satt jag och storgrät och tog ut det på en person som inte förtjänade det.Ofta när det blir en motgång jag inte kan hantera så kommer allt som varit de senaste åren upp, och då inser jag hur mycket känslor och främst sorg jag håller inne. Jag är jätte ledsen över att jag behövt flytta, att rädslan måste vara en del av min vardag och att jag inte har haft en uppväxt/tonårsperiod som alla andra. Jag är både arg och ledsen, känner mig sviken och ensam. Tror att jag känner mig ännu mer ensam nu när jag inte ens har psykologen att prata med och jag har hela mitt liv känt att ingen förstår mig, och jag vill ta reda på varför... för jag känner så fortfarande och det gör ju att jag aldrig kan bli av med tomhetskänslan som förföljt mig så länge.
 
Jag gör mig själv ensam, så det kan jag inte bara skylla på min livssituation. Jag stöter bort människor, vill inte att de ska komma nära. Hittar fel på alla nära mig, alla som älskar mig. Det är som om att jag är rädd för något, eller om det är att jag omedvetet på något sätt försöker skada mig själv, bevisa för mig själv att "kolla, henne kunde du inte lita på" fast det egentligen inte finns någon riktig anledning till att jag inte kan lita på personen. Jag kanske vill att världen ska vara ond på något sätt, men vad tjänar jag på det? Jag vet inte alltså... Sov jätte dåligt i natt och drömde om att psykologen sa till mig att hon fått cancer, hon har förresten inte hört av sig i dag och jag blir nervös, tänk om hon är sjukskriven ytterligare? Då går jag sönder.
 
Färgade håret nyss, behövde fixa färgen närmast hårbotten då den inte blev lika mörk som resten av håret sist jag färgade. Blev nog riktigt bra, men det visar sig när håret torkat. I morse stog vågen på 55,9 kg, det har stått stilla ett bra tag men jag har varit noga med att äta nyttig och bra mat och slutat äta när jag är mätt och "framgången" med fysiska hälsan får mig i alla fall att må bra. Får se om jag orkar träna på lördag morgon, men det borde inte vara något problem.

Kommentarer
Postat av: C

Vet att vi inte känner varandra, men vill att du ska veta att om du skulle vilja får du gärna maila mig och skriva av dig. Tror du kan se min mail? Bara så du vet... :) kram

Svar: Tack för din omtanke :) Kram kram
Tystlidande

2013-10-10 @ 21:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0