Akvarieköpet har gjort mig gott

Cyklade till stan efter jobbet för att byta vantarna jag köpte i går, det var en stor reva i den ena som jag inte hade upptäckt förens på kvällen eftersom vantarna satt fast mot varandra där revan var. Det började regna efter eftermiddagsrasten men jag hade bestämt mig för att byta vantarna i dag så jag har det gjort (hatar när jag har saker ogjorda) och tyckte inte regnet skulle få stoppa mig... men oj vad jag ångrade mig på vägen hem. Det forsade ner vatten från mitt ansikte hela vägen så jag såg knappt något eftersom mina ögon också blev irriterade och sved och jackan var så blöt att det droppade om den när jag klev innanför dörren, behöver jag säga mer? Det måste nog varit det värsta vädret jag cyklat i. Tog en lång varm dusch efter att jag ätit middag.
 
Köpte tester till akvariet i går för att mäta ph-värdet i vattnet och nitrithalten (för höga nivåer av detta dödar fiskar/skaldjur) och gjorde en mätning för en stund sen och det såg jättebra ut. Funderar på att cykla till jobbet lite tidigare i morgon och göra prov på jobbets akvarium där vi har malawiciklider som inte mår så bra, men jag får se om jag orkar.
 
Känner att akvarieköpet har gjort mig gott, jag älskar att "grotta ner mig" i olika saker och istället för att tänka på sånt som oroar mig är jag upptagen med de små varelserna bakom glasrutan.
 
Crystal Red (sötvattensräka)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0