Tandvärk

Hade en jobbig natt med jobbig tandvärk. På morgonen kände jag mig dålig men bestämde mig för att gå till jobbet ändå och stå ut så länge jag orkade. Trots maxdos värktabletter hade och har jag ändå ont. Gick hem 13.45, en stund efter att vi hade ätit lunch som jag inte ens hann äta klart för att det tog så lång tid att försöka tugga. De kommande dagarna blir det bara soppa och yoghurt och jag stannar hemma hela veckan, det var ingen höjdare att sitta och prata i telefon när man har så ont. Vissa stunder kan jag knappt gapa och smärtan går ända till hakan och kinden är uppsvullen och stel. Inte trodde jag att en liten tand kunde skapa denna smärta. När jag kom hem gick jag och la mig i sängen och sov 2 timmar, har varit trött sen i morse så det var underbart att få lägga sig i sängen med ena katten brevid mig.
 
Fick ett papper från hyresvärden i dag som gjorde mig jätte nervös, trots att de har sagt att "kravet" som stod inte gäller mig (de sa det i samband med att jag flyttade in) så började panikkänslorna komma eftersom jag inte tidigare har fått ett såndant papper där det står att man kan vräkas om man inte skickar in vissa papper (rättare sagt studieintyg). Tänkte att de kanske ändrat reglerna för mig eller nått. Men jag mailade personen som hade undertecknat pappret som skrev tillbaka att de hade bytt ansvarig för mitt bostadsområde och att hon inte blivit informerat om att jag har "specialregler" men att jag inte kommer få pappret igen. Skönt! I dessa situationer hade jag tidigare blivit halvt hysterisk och börja se skräckscenarion framför mig men jag har börjat försöka tänka annorlunda sen en tid tillbaka, jag tänker "jag tar det steg för steg som det kommer" så jag slipper stressa upp mig för sådant som inte ens är i närheten av vad jag tror. Visst får man små panikkänslor men jag tar inte ut något i förskott.
 
Smärtan jag känner i munnen nu är riktigt hemsk, har tagit ipren men jag tycker inte det hjälper så jag tog en alvedon också. Dags att lägga ifrån sig datorn och hoppas på att det släpper.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0