Vaknade lite för tidigt

Vaknade vid 05, drömde om min hund som gick bort för 3 månader sedan. Jag drömde att han hade fått en hjärntumör och var döende och jag grät floder... hade fått ett jätte fint halsband med ett hjärta i glas med diamanter i brevlådan efter beskedet av Agria där de skickat med en lapp; vi beklagar bortgången av dina två hundar. Och det stod "två hundar" för han hade varit döende en gång tidigare och klarat sig men Agriga trodde det var två olika hundar som hade varit sjuka. Även i förrigår drömde jag om honom, jag drömde också då att han var döende. Undrar om det är någon slags bearbetningsprocess som har börjat i hjärnan eftersom jag aldrig tidigare efter dödsfallet drömt om honom och man drömmer ofta om sånt hjärnan behöver bearbeta sägs det.
 
I går efter jobbet cyklade jag direkt till fiskaffären för att köpa allt jag behövde till akvariet. Det var en sån härlig känsla att kunna gå runt där och välja vad jag ville, inte behöva välja bort något p.g.a. priset. När jag köpte ett akvarium 2008, när mitt ex satt i häkte, hade jag det ganska dåligt med pengar och hade kanske 1500 kronor att köpa akvarium och inredning till det för, och vissa tillbehör var jag tvungen att vänta med att köpa trots att jag egentligen behövde det... men jag ville så gärna ha ett akvarium. Hittade ett billigt akvarium på 63 liter till ett kraftigt nedsatt pris och det var jag glad för, men då hade jag egentligen plats för ett mycket större men pengarna tillät inte.

Akvariet lyfter hela vardagsrummet/köket och varje gång jag kollar på det så blir jag glad och en härlig känsla letar sig igenom hela kroppen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0