Datanörd

I går tog jag en promenad fram och tillbaka från stan, gick dit för att köpa DVD-skivor för att kunna föra över filer från datorn och ominstallera Windows. På vägen hem cyklar en kollega förbi, JL, och vi stannar och pratar en lååång stund. Tillslut var jag tvungen att röra mig hemåt eftersom jag hade tvättid 18.00. Jag satt och fixade med datorn hela kvällen men ominstallationen fungerad inte alls av någon anledning så tillfälligt fick jag försöka ordna problemet jag har på annat sätt. Körde ett program genom datorn som tog flera timmar (fick lämna datorn på och gå och lägga mig) för att hitta om jag fått in något skadligt i datorn, men programmet hittade ingenting. Hela morgonen sedan jag vaknade har jag avinstalletat program, ominstallerat vissa som krånglat, gjort säkerhetskopia, diskfragmentering och diskrensning, stoppat processer som bara verkar ligga och tugga osv. Nu fungerar datorn problemfritt men det återstår att se om det håller i sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0