Döden, livet, tennis

I morse runt 10.00 dog en kollegas mamma efter en lång tids sjukdom, jag tycker så synd om henne eftersom hon blev så ledsen när hon fick höra att hennes mamma hade dött ensam på sjukhuset och jag förstår henne. Dödfall blir så himla mycket värre när det inte finns någon som kan svara på ens frågor och funderingar kring hur det gick till de sista minutrarna hur och ingen vill ju att ens nära och kära ska dö utan att ha någon vid sin sida.

Helt plötsligt är kylan här, i dag har det varit jätte kallt. Ska köpa en ny vinterjacka nästa månad, den jag har nu har jag haft i 5 år och är alldeles för varm för att ha när det inte är svinkallt ute (man svettas ihjäl vid -10) så jag ska köpa en lite tunnare (men ändå tjock) så kan jag välja beroende på väder.
I går kom jag plötsligt på att jag vill börja sporta, kommer alltid på det när det är lite försent för att anmäla sig men jag ska försöka ändå. Jag sportade mycket när jag var ungre och det är ett sånt bra sätt att röra sig på, man tänker ju knappt på att det är jobbigt. Skulle vilja börja spela innebandy eller tennis men det lutar mot tennis, dyr sport men väldigt kul att spela. Har kontaktat en klubb så får jag se vad det säger, skulle vara jätte kul om jag kunde få börja i en grupp och träna 2 gånger/vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0