September promenad med M

Träffade M vid 11 och tog en promenad bland villorna, passade även på att gå förbi stan och köpa ett kort till min kusin som fyller år nästa vecka. Hittade ett jätte fint kort (i A4 storlek) med fjärilar som jag själv till och med skulle vilja ha och rama in! Ska skicka den och lite pengar till henne, vill visa att jag bryr mig. I vanliga fall "firar" vi inte varandra om det inte är något fest men jag vill att hon ska veta att hon betyder mycket för mig. När vi varit i stan gick vi i alla fall förbi Max och tog varsin glass och sedan gick vi vidare till mataffären där vi hade ställt cyklarna och gick in och handlade. När vi tänkte skiljas åt fastnade vi i diskussioner utanför affären och då sa jag att vi kunde gå hem till mig en liten stund så vi cyklade hit och satte oss i soffan och myste med katterna.
 
M visade lite bilder på sin mobil från när hon var ihop med "sin galning" och vi båda kom fram till hur annorlunda vi såg ut under tiden vi var ihop med dom... jag tycker det är lite konstigt, som om att vi var helt andra människor. Många säger att det är stor skillnad på mig nu och då, jag hade alltid ett allvarlig ansikte på bilder men det jag tycker är konstigt är att jag tycker jag såg bättre ut då på något sätt, och jag kände mig också vackrare. Det där bekymmrar mig lite, jag har aldrig efter känt mig lika fin som jag kunde göra då, och då hade jag ändå en som nästan varje dag sa åt mig hur ful jag var. Hur går det ihop? Vad är det jag har tappat? Hur kunde jag se ut som jag gjorde då när jag mådde dåligt? Och varför kan jag inte "få tillbaka" det? Jag känner inte igen mig i spegeln, och har inte gjort på flera år...
 
I går var det första gången sedan jag lämnade mitt ex som jag gick med på att någon tog kort på mig, och till och med la ut på "sociala medier". Man såg inte mig så tydligt eftersom det var mörkt i rummet när kortet togs och jag kände att jag inte orkade hålla på att krångla med att inte vara med på bilden för varje gång blir det massa frågor och försök till övertalningar, kommentarer som "vad tråkig du är" osv. Nu kände jag att jag inte orkar bry mig, tror knappast han skulle hitta mig på en mörk bild bland miljoner bilder.
 
Jag och en tjej från staden jag kommer ifrån som jag gick på komvux med hade preliminärt bestämt att hon skulle komma hit 28-29 september och jag skickade sms till henne i dag för att höra/planera men hon hade fått förhinder vilket jag faktiskt tyckte var skönt. Kände mig så nervös för vi har inte träffats på 2 år och jag känner att det är så mycket som är annorlunda.... men träffas ska vi i alla fall och det vill jag verkligen, kanske i oktober eller senare, men då känns det nog bättre, nu har det varit så mycket med jobbet osv att jag behöver vara lite själv.
 
Har de senaste dagarna tänkt mycket på min hund som dog för 2 månader sedan, nedan är bilden på halsbandet jag köpte i samband med det, det står Älskade *hundens namn* (som jag strukit över) på framsidan som ni ser och sedan datum för när han föddes och dog på baksidan. Har på mig den varje dag och betyder jätte mycket för mig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0