Lagat linssoppa

Jag har haft mardrömmar flera nätter nu, den värsta av dom var när jag drömde att jag var inne i badrummet här hemma när någon plötsligt försökte ta sig in. Jag vaknade precis när jag skulle skrika och jag kände hur skriket var i halsen. Jag kunde i alla fall gå upp direkt när väckarklockan ringde i morse utan att känna att jag behövde somna om en kvart för att orka ta mig upp. Skönt!
 
Har lagat linssoppa att ha till matlåda imorgon och en hel del portioner ska frysas in. Soppan blev riktigt god kan jag säga, passar perfekt med en klick gräddfil eller naturell yoghurt. Jag hade i: gullök, röda linser, riven morot, passerade tomater, vatten, vitlök, potatistärningar, grönsaksbuljong och massa kryddor. Med kryddorna gick jag bara på känsla och smakade av. Jag använde en stavmixer när soppan kallnat lite för att göra soppan slätare.
 
Imorgon ska jag träna efter att jag är klar med tvätten, har tid i tvättstugan 18.00 och det bör inte ta så lång tid. Är nog senast på gymmet 20.00. Tycker inte om att träna direkt efter jobbet eftersom det är så himla mycket folk då men samtidigt är det smidigast egentligen för man blir så lat när man kommer hem. Jag har dock väldigt svårt för att köa och känna att träningen inte flyter på.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0