Min mormor och jag

Vad plågsamt det är att gå upp på morgonen när man är trött, förstår inte hur de som har det så varje morgon orkar genomlida det. Två kvällar i rad har jag nu lagt mig tidigt och vaknat sådär perfekt pigg så man kan gå upp direkt när väckarkockan ringer, så skönt!
 
När jag träffade min mormor i helgen fick jag 2000 kronor av henne. När jag kom hem och öppnade kuvertet hon givit mig och jag såg pengarna blev jag helt paff. När jag ringde henne så sa hon att jag fick pengarna för att jag har haft det jobbigt med katten och hon vet att det kostat mycket. Hon är så fin mot mig min mormor men vi har inte alltid haft en så bra relation som vi har i dag. Fram till att jag var kanske 17-18 år gick vi inte speciellt bra ihop, i vissa perioder avskydde vi nästan varandra... men sen hände något, jag vet faktiskt inte riktigt vad men plötsligt började mormor ringa mig, och vi kunde prata på ett helt annat sätt än förut. Nu pratar vi flera gånger i veckan och kan prata över 1 timme per gång. Både jag och min mormor älskar djur, även min mamma och jag är så glad att de båda har fört vidare deras inställning, tankar, känslor och respekt till djur till mig. Min mormor har så fina historier att berätta om djur och hon förstår verkligen smärtan av att förlora ett eftersom hon själv tycker att det är det värsta som hänt henne.
 
I morgon ska jag på återbesök med min katt till veterinären, jag hoppas verkligen alla prover ser bra ut. Jag jobbar till 14.00 och ska dit till 16.00 med M som skjutsar mig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0