Papper från transportstyrelsen

I går kom alla papper från transportstyrelsen! Efter att jag hämtat ut paketet och varit hos Anders träffade jag min kollega som ska till sydamerika i 3 månader för att handla massa gott och sedan gå hem till henne och gå igenom alla papper. Vi köpte bl.a. bröd, ost, oliver, aioli, choklad, cola och pizza från pizzeria, hur gott som helst! Det var många papper att gå igenom och läsa, det fanns med domar från tingsrätten och hovrätten där trafikbrottet var en del av åtalet men "känsliga uppgifter" i domarna har maskerats så man t.ex. inte kan se uppgifter om andra personer än mitt ex och hot och detaljer är övertäckta. På alla papper står de dock målnummer som jag kan använda för att få ut domarna. Nu i januari föll en dom i tingsrätten mot honom som jag ska be om att få skickad till mig.
 
Det är sjukt hur många gånger han åkt fast för att ha kört för fort och ibland är det så mycket som 70-80 km/h över tillåten hastighet. Polisen har vid ett tillfälle skrivit till transportstyrelsen att mitt ex bör fråntas körkortet då han inte är en lämplig förare av ett fordon, men de verkar inte bry sig. Visst, han har blivit av med det då och då några månader, men alltid fått tillbaka det. Hur kan han anses som lämplig i trafiken? Han är en trafikfara! Vid ett tillfälle har polisen stoppat honom och nämnt att han kan råka köra på ett barn och undrat hur det skulle kännas för honom då, varav mitt ex svarar att hon hoppas köra på ******** (och så säger han något som man inte får se).
 
Ja vad ska man säga... förstår inte vad han har haft i mitt liv att göra, jag var värd så mycket bättre än det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0