Ringde precis polisen

Jag ringde precis polisen. Har hört höga röster från våningen under, en man och en kvinna och när det började dunka började jag undra vad som egentligen hände så jag stängde av pumpen till akvariet som lät högt då jag sitter precis brevid och öppnat ventilen helt för att det skulle bli fart på vattnet. Jag hörde efter bara 30 sekunder hur en man skrek "hora" eller något liknande och en kvinna grät, han skrek sedan något längre sen hörde jag dunkar och en kvinna som skrek. Hon skrek sådär högt och ilande som jag gjorde när jag blev misshandlad och var livrädd, ett skrik man inte kan ta miste på. Det blev bara värre och värre, fler dunkar och fler skrik. Jag hörde två kvinnoskrik, kan ha varit tre och de alla lät likadant. Bestämde mig för att ringa polisen. Jag kanske var feg och borde gått ner? Jag kanske borde gå ner nu och se om jag kan prata med kvinnan och fråga vad som hänt? Men tyvärr är jag alldeles för rädd, mina egna minnen gör sig påminda och jag har suttit med hjärtklappning och skakat. Det är som att jag är tillbaka i förhållandet jag levde i, det är som om att det händer mig. Jag vågade inte säga till polisen vem jag var, det är också p.g.a. rädslan, jag vet inte vem den där mannen är och vad händer om han får reda på att jag ringde? Tänk om han är lika störd som mitt ex? Jag vet nästan att polisen inte kommer komma, jag känner det på mig. Jag har inte sett dom hittills i alla fall och när jag inte ville säga vem jag är så blev hon i telefonen riktigt otrevlig utan att tänka på vad orsaken kunde vara till att jag inte ville säga det. Jag vill inte riskera att få problem, jag är så "skadad" från mitt tidigare liv att jag inte vill riskera att vara rädd igen. Få en galning efter mig som kanske hakat upp sig på att jag ringde.
 
Då och då kommer det fortfarande ljud från lägenheten under, men det är mer som att någon går hårt, men jag hör inga röster. Två gånger har det låtit som att någon bankar på dörren hos grannen. Förhoppningsvis polisen men jag tvekar. Jag är orolig, vad var det som hände egentligen? Min tvättid började 12.00 men jag vågar inte gå ner, tänk om jag stöter på mannen och han har kniv? Eller att han är förbannad och försöker ge sig på mig? Jag vet inte vem den där mannen är men jag hörde hans ilska, även fast jag inte kunde se honom förstod jag att hans ögon blivit svarta precis som mitt ex ögon när han blev sådär arg de gånger jag trodde han skulle döda mig. Jag kommer aldrig tveka att ringa polisen, jag önskar att fler hade gjort det när jag blev misshandlad men jag hoppas jag en dag blir modigare och förbannad istället för rädd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0