2013 är nu bara ett minne

Gott nytt år allihopa! Hoppas ert 2014 blir fyllt av glädje och införlivade drömmar.
 
Jag somnade 3 igår och vaknade 11 i morse (av alarmklockan, jag kan ju inte sova hur länge som helst). Läste klart de sista sidorna av Zlatans bok direkt när jag vaknat och har nu städat och ätit lunch. Vid 15 ska jag träffa J och gå en promenad, skönt att komma ut lite. Egentligen var det meningen att vi skulle vara hemma hos mig och dricka te, men vi skjuter upp det eftersom han är sjuk (men på bättringsvägen) och nu när jag är ledig till tisdag vill jag INTE bli sjuk. Imorgon kommer M och AB till mig vid 16.30 och jag tänkte bjuda på soppa med lite tilltugg.
 
Igår vid 12-slaget stod jag i fönstret och kollade på raketer, min ena katt hade gömt sig under sängen sedan 23.40 och kom inte fram förens 00.20 och då smällde de inte ens raketer utanför utan de flesta var på håll. Men den äldre katten stod en bit från fönstret och kollade lite nyfiket, efter ett tag lyfte jag upp henne på en hög klösbräda jag har vid balkongdörren och då satt hon där brevid mig och vi kollade på raketerna tillsammans. Det var mysigt. Jag har så bra utsikt från mina fönster att jag ser väldigt långt, till andra sidan stan, så jag såg hur mycket raketer som helst. Kände mig lycklig när jag stod där och kollade och jag är riktigt nöjd med dagen.
 
Nu är 2013 bara ett minne och alla minnen för 2014 ska nu skapas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0