Jag måste ta steget

Vaknade och var riktigt pigg imorse vilket var riktigt skönt så jag jobbade från 7-17. Gör det även imorgon men sen är det äntligen helg!
 
Idag kom brevet. Jag visste direkt vad det var när jag såg det, de skickar nämligen alltid sånna där jobbiga saker i vita kuvert. All annan post får jag i bruna kuvert. Jag pratar förstås om brevet från skatteverket där det står att om jag inte skickar in en ny ansökan om sekretessmarkering eller kvarskrivning innan 31 januari 2014 så kommer de ta bort skyddet helt eftersom det gick ut 31 december 2013. Skatteverket kallar det hela "övervägande" och jag har tänkt mycket på det här, fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka. Och jag har tillslut bestämt mig för att ansöka om sekretessmarkering som är den lägre skyddsgraden. Varför? För att jag inte längre orka leva som jag gör nu. Kvarskrivningen styr mitt liv på ett sätt som får mig att känna mig instängd... jag vill ut, jag vill vara fri. Att ha kvar kvarskrivningen är som att fortfarande låta han styra mitt liv och jag kan inte ha det så, jag vill kunna göra vad jag vill, precis vad jag vill utan att min skyddade identitet stoppar mig. Det är dags att ta tillbaka mitt liv och min rätt att leva ett fritt sådant. Det är läskigt att ta steget på många sätt, men jag måste göra det, så är det bara.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0